Havada


Yahşice parlayan karlar,

Dört mevsimler, sıcak hava dalgaları

Ve poyrazdan gelen soğuklar yetişir,

Canını yediğim ülkemizde.

Arşınlar açar dimdik,

Zirveye tırmanırız bütün sporlarda.

Spor dediysek havada kalmasın,

Her bir insanımız sporcudur;

Ama biraz tembel sporcudur,

Mürekkep nedir bilmez bundan,

Havada kalır şiirlerimiz.

     yaz bebeğim

     havada kalmasın


Bu seslenişim sanadır,

Benimkiler gevezeliktir,

Yetiştirdiklerine bir damla sudur.

İstihdamında doludur ozan;

Kulak versem duyulur bağrında,

Ciğerlerim dolar aldığım her nefeste,

Geçerim bir ozandan,

Seni doldurmuş bir başkasına.

     çok sevgili havada kalan

     kelamlar diyarı ülkemiz

 

Yazılsalardı, kalmasalardı havada,

"Ne güzel olurdu be!" demiyorum,

Bazen üzülemiyorum buna.

Havayuvarından tertip edilmiş konserde,

Öyle sözler akıyor ciğerlerime ki

Hayret ediyorum.

Ödenilmiş bedellerden çıkarak,

Yaşam yankıları doluyor kulaklarıma.

Yoksa vah olur muydu da,

Duyardım boşluktaki sedaları?

 

Süpermen'den pelerin mektubu gelmiştir;

Güzide diyarımızda çalışmak istemekte,

Uygun bir pozisyonda görev beklemektedir.

Talep değerlendirilmeye alınmış,

Gereği düşünülmüştür:

Havada kalmış edebiyat eserlerini toplayıp

Kağıda dökmek maksadı taşımak suretiyle

Göreve başlamasına karar verilmiş,

İcap eden pozisyona uygun görülmüştür.

     yaz bebeğim

 

Sevgili karalama defteri,

İmgelerin düştüğü sayfa;

Al benden sözlerimi verimli vatan,

Ulaştır kıymetli sanatseverlere,

Faili meçhul dizeler duysunlar,

Dün geceki beni duysunlar.

Yine bir şeyler geveledim dün gece,

Dökmedim yazıya,

Sana armağan ettim bu seferkini,

Yolladım kucağına.

     güzelim ne duruyorsun

     yaz bebeğim

 

Tanıtım bültenleri basalım boy boy,

Manşet olup takılalım gazetelerde;

Biraz da biz döndürelim gündemi.

Göbekli kediler,

İnleyen martılar,

Spil eteklerinde laleler,

Vapurda simit ile besleniriz.

Bütün bu bileşenlerimiz de beslenir,

Havada kalan şiirlerimiz ile.

Böyle duyurulsun misafirlere döngümüz,

Lakırdıların bataklığına düşmesinler.

Kafayı kaldırsınlar kılavuzlardan,

Ulaklarımız etrafında toplansınlar.

Bu vatan bundandır nevi kendine özgü,

Gerçeği bizden işitsinler.

    sahi vatan demişken esasen

    Süpermen'i çağırın bebeğim

    soframıza buyursun

 

Gevezelerden saçılanlar aşıkatamaz,

Rüzgarın sürüklediği ozan seslerine;

Sessizlik talep ederler bu yüzden,

Dinlemek için havada kalanları.

Bu mudur yazgısı taşıdığın canların?

Bundan mı tatmin etmez hiçbir gürültü?

Suç duyurusunda bulunulmuş hakkında,

Savun kendini kelam diyarı!

Havadakilere mi kulak vereceğiz yoksa?

Tarlanda çapa sallayan nasırlı eller vardır,

Bizlere seslendiğin dilin olmuştur.

Maşrapalarında köpüklü ayranlar vardır,

Evlatlarına bıraktığın sözün olmuştur.

Keçileriyle bir çoban vardır dağlarında,

Savunman olarak geçmiştir kayıtlara

Ve bu dava nihayete bağlanmıştır.

Tüm şikayetler değerlendirilmiş,

Taraflar gerekli izahı vermişler ve

Gürültüden uzaklaşma kararı alınmıştır.

     yaz bakalım bebeğim

     SESSİZLİK!

 

Devir sandalyeni ve kalk masandan,

Saçını toplayıp kabart kulaklarını!

Gılgamış'taki Dolaklı Ferhat'tan,

Kuzeyin Oğlu Eren'den son nefesleri,

Havada kalan şiirlerimizi topla,

Süper kahramanımız ol!

     topladıysan da bakma suratıma

     ne varsa yaz bebeğim