Gün Doğumu I


Yeni bir yıl, yeni bir Dünya.

Yeni bir Ay, yeni bir çekim.

Yeni bir gün, yeni bir Güneş.

Bugün ben doğdum dostlar!

Bir başıma yetemedim Güneş'e,

Arkasından siz doğdunuz;

Hepiniz yeniden doğdunuz,

İyi ki doğdunuz!

 

Siz olmasanız ne yapardım?

Oğuz Atay olmasaydı mesela;

Bilgeliğin ve sevginin gücünü,

Kendinden bile geçebilircesine coşan

Yaşamak arzusunu

Ve bir kadının sıcaklığını,

Duyumsamayı miras alır mıydım?

Benden sonrakilere bırakmak üzere.

 

Umut hocam olmasaydı mesela;

Hangi tarih bilinirdi,

Kim takardı yazdıklarımı?

Bir çocuğun yazdıklarını.

 

Dün bunları biliyordum dostlar,

Sayıklayıp durdum gece boyu.

Sayıkladıkça pirüpak oldum;

Ter olup aktı gözeneklerimden Güneş,

Bir cacık bilemez oldum sabahleyin.

Tek bildiğim bir başka Güneş doğdu,

Bir başka siz doğdunuz,

İyi ki doğdunuz!